Philip Hyldgaard

GÆSTETALER: PHILIP HYLDGAARD

Et usædvanligt kald

Den 15. maj 2008 sad danske Philip Hyldgaard hjemme hos præsteparret Nick og Christine Caine i Sydney i Australien, hvor han dengang gik på Hillsong-bibelskole.

– De begyndte pludseligt at tale om menneskehandel. Jeg blev fuldkommen blæst væk af det, de fortalte, og den vandring, de havde været på. Men jeg forstod ikke, hvordan der kunne være slaveri i verden, fortæller Philip Hyldgaard til ugeavisen Udfordringen (læs artiklen her >>)

Han var 23 år da han blev udfordret af Christine Caine til at rejse til Grækenland, nærmere bestemt til Thessaloniki, som er et knudepunkt for indsmugling af sex-slaver til Europa. Her stod han i spidsen for at åben A21's første krise-hjem for kvinder fanget i traficking.

I 2011 blev han blev gift med Nina fra Norge. Og i 2012 blev Philip Hyldgaard hædret med en "Traficking In Persons Hero Award" af den daværende amerikanske udenrigsminister Hilary Clinton for sin indsats mod menneskehandel.

Efter 8 år i Grækenland og grundlæggelsen af A21s arbejde, havde organisationen vokset til kontorer i 10 lande. Med den vækst var Philip og Ninas roller i organisationen også vokset, Nina med ansvar for A21s rehabiliteringsarbejde i Europa, og Philip som leder af A21’s globale arbejde. Ægteparret havde brug for bedre rammer omkring deres arbejde, og samtidig ønskede de at komme tættere på familien nordpå. Derfor bosatte de sig i starten af 2016 i København, som nu er deres etablerede base for det fortsatte arbejde i A21.

I januar 2019, trådte Philip ind som Vice Direktør (COO) for A21 globalt, med det overordnede ansvar for A21s vækst og arbejde rundt i de nu 17 kontorer i de 12 lande A21 dækker i dag.

Philip og Nina har en personlig passion for den lokale kirke og sammen tjener de (som frivillige) i Hillsong København og overser København som lokation, og de tjener begge på Platform-teamet som forkyndere i kirken.